Thursday 11 February 2010

Konvoi IPT iLuvislam Hari ke-3: berakhir di UNITEN

sumber: iLuvislam

Konvoi IPT iLuvislam Hari Ke-3..Best!

www.iLuvislam.com



Alhamdulillah, konvoi IPT iLuvislam hari ke-3 berjalan lancar. Konvoi semalam lebih menarik kerana ia turut disertai Deputy Chairman, Director's Office, Kumpulan Karangkraf Sdn. Bhd. (KKSB); En. Muhammad Nasir Hamzah.


Bersama Timbalan Naib Canselor UKM, Timbalan Pengerusi KKSB dan ahli Kelab Wawasan UKM.


Bermula di UKM, destinasi lain adalah UPM, Institut Perguruan Islam Bangi, Kompleks PKNS Bangi dan UNITEN kampus Putrajaya.


Pelajar UPM bersama tabloid dan teddy bear iLuvislam.

Dalam ucapan-ucapan En. Nasir, beliau mengatakan bahawa 'brand' Islam di mata dunia adalah kurang baik. Islam dikaitkan dengan keganasan, kemalasan dan lain-lain. Melalui iLuvislam, beliau berpendapat bahawa kita dapat sama-sama membantu mengembalikan semula ketamadunan Islam.


Kami beramai-ramai di Kompleks PKNS, Bangi.

En. Hashim Anang, Pengurus Hubungan Korporat KKSB, menceritakan tentang sejarah penubuhan tabloid iLuvislam. Menurut beliau, ia adalah cetusan idea setelah KKSB mengambil iluvislam.com sebagai anak angkat pada 1 Mei 2009. Pihak KKSB berasa tanggungjawab untuk membantu membawa iluvislam.com ke satu tahap yang lebih jauh melalui kekuatan KKSB, iaitu percetakan. Ia merupakan salah satu sebab utama penubuhan tabloid ini.


Pelajar-pelajar Institut Perguruan Islam, Bangi.

Konvoi IPT iLuvislam akan diteruskan lagi dan hari ini, ia merupakan konvoi yang unik kerana kami telah memilih sebuah sekolah terkenal untuk disinggahi, Kolej Islam Sultan Alam Shah(KISAS); 'the only school' yang kami pilih.

Selepas KISAS, kami akan ke KUIS, USIM dan UNITAR Kelana Jaya.


Pusat Islam, UNITEN.

No comments:

 
^ Scroll to Top